Сваког дана на располагању је нова мозгалица, уз једну од претходног дана.
Док бака решава укрштене речи, унука на смартфону игра омиљену видео-игру. Овај уобичајени призор, који одражава јаз међу генерацијама у начину на који проводе доколицу, могао би ускоро да се промени. У „Гугловој” продавници апликација појављују се прве укрштенице на српском језику уз које би млади могли да прошире општу културу, а старији да се приближе новим технологијама.
Једна од њих, „Укрштенице”, дело је програмера Пеђе Карића (32). То је његова прва апликација за мобилне телефоне, а мотив му је био да види да ли може да направи оно што је замислио. Одлучио се за апликацију баш за укрштене речи, јер их у то време није било у понуди на српском језику.
Задатке је у почетку састављао сам, а сада има помоћ колеге који се бави енигматиком. Играчима је сваког дана на располагању нова мозгалица, уз једну од претходног дана, што је за страствене енигматичаре мало и то је им је за сада главна замерка. Аутор обећава богатији садржај.
– У некој од следећих верзија планирамо надоградњу игара како би се омогућило играње више укрштеница на дневном нивоу. Такође, спремамо другачије врсте задатака, осмосмерке, сликовне укрштенице и слично – каже за наш лист млади програмер, стално запослен у фирми која израђује системе за електронско банкарство.
Апликација се бесплатно скида са „Гугл плеј продавнице” (у припреми су верзије за „ајфон” и „виндоуз” уређаје) а да би се укрштенице решавале неопходна је повезаност на интернет.
На почетку игре кликом на слово Ћ бира се ћирилична верзија игре. Остало је све једноставно – прстом уместо оловком креће се по екрану и уписују слова на виртуелној тастатури. Двокликом на исто поље мења се смер усправно или водоравно. Уколико је укрштеница исправно решена играч добија обавештење.
Карић каже да је задовољан коментарима корисника, којих тренутно има око 10.000. Зарада од реклама довољна је да покрије техничке трошкове. О некој већој заради од реклама за сада и не размишља јер „Гугл” даје један евроцент од рекламе која се појављује уз игру и то под условом да играч кликне на оглас.
("Политика", 14. марта 2016.)
Нема коментара:
Постави коментар