Pre nešto više od trideset šest godina, krajem leta 1978. (na "Filmskim
susretima" u Nišu), nastale su ove dve fotografije kasnije objavljene u
gornjomilanovačkoj "Eureci" (u redakciji ovog lista uvek su tvrdili
da je ispravno jedino "u Eureki"). Ništa posebno: Goran Bregović koji
pretrčava ulicu u centru Niša
i nekoliko poznatih
gošći pomenutih FS koje, verovali ili ne, za odlazak u Nišku Banju koriste -
autobus! Urednica najprodavanijeg enigmatskog lista u bivšoj SFRJ je slučajno
videla ove i još neke fotografije koje sam snimio na FS i odlučila da ih
iskoristi za neku trač-rubriku koja je u to vreme išla u velikoj
"Eureci", a većinu fotografija je radio čuveni Vican Vicanović. Bilo
je interesantno tih godina u Nišu... mnogo poznatih domaćih, pa i stranih
glumaca, režisera, TV-voditelja, muzičara, bezbroj najpoznatijih novinara.
Goran Bregović je završavao služenje JNA u Nišu, a tu je bio, takođe u
uniformi, i prvi jugoslovenski paparaco (pozajmio sam naslov njegove
poznate knjige, ali reč "paparaco" sam
smestio među navodnike jer, niti sam ja bio paparaco, niti pokušavam da vas
ubedim da sam bio neki poznati fotograf) - Splićanin Jadran Lazić. Da, onaj
Jadran Lazić čija je fotografija sa sahrane Leonida Brežnjeva u
"Njuzviku" proglašena fotografijom godine (uz honorar od 300 hiljada
dolara!) , koji je serijom fotografija pomogao petnaestogodišnjoj Džodi Foster
da se "probije" i postane poznata, koji je fotografisao gotovo sve
poznate ljude u ono vreme radeći za "SIPA Press". Evo nekoliko, nadam
se zanimljivih sećanja na te dane:
PRIČA I
U pres-centru FS sedim sa Bregom i Jadranom dok se okolo muvaju poznati i
nepoznati: Merima Isaković, Rialda Kadrić, Boris Dvornik, Bata Živojinović,
Minimaks, Mika Antić, Danka Novović, Dragan Nikolić, Radko Polič, Alen Nuri,
Veljko Bulajić... Pita me Jadran za koga radim. Ja (bez zvanične akreditacije,
ali svuda mogu stići i uteći i na strašnom mestu postojati), tek da mu ne
objašnjavam pola sata, odgovorih: Za "Eureku"! Dalmatinac, šaljivdžija, uz osmeh upita: Za
"Kukureku"? Tu se Brega i ja iskrivismo od smeha, a onaj poznatiji od
nas dvojice, slučajno obori Jadranovu torbu sa stola. Ispadoše tri, za ono
vreme (a i vo vjeki vjekov) izvanredna foto-aparata "Nikon
F2AS-photomic", krš objektiva, filtera, filmova i jedan "Hasselblad
2000fcw" - sve vredno (cirka) koliko i dva doooobra strana automobila!
Pogledam malo bolje - sve izlupano, izljuštena hrom-zaštita, ulubljena kućišta.
Ne, nije to posledica ovog pada već mnogih prethodnih čukanja, grebanja... A,
što da ne - čovek je toliko zarađivao da nije baš morao mnogo da pazi na alat i
pribor, bilo je važno da mehanizam i objektivi nisu oštećeni.
PRIČA II
Dan pre, na terasi hotela "Ambasador" u centru Niša, sede Bata
Živojinović, Boris Dvornik i još jedan njihov manje poznati kolega. Ja prilazim
i zamolim Batu za nekoliko snimaka. Bata ko Bata, glumi ljutu i uvređenu
zvezdu... pita me: koliko plaćaš? Naravno, ja mu objasnim da se to ne plaća, a
on, mrtav 'ladan kaže: NE! Tu ljutito skoči Boris i vičući izgrdi našeg najpoznatijeg
masovnog ubicu nacista i domaćih izdajnika. Ovaj, postiđeno ali kroz smeh
objasni da se šalio i da, naravno, mogu da ga fotografišem. Tu se ja, kao
naljutim i odustanem od slikanja. Nekoliko meseci kasnije, u niškoj tvrđavi
sretnem Batu i Kemala Montena - šetaju čekajući veče i nastup u hali
"Čair" (dodela "Oskara popularnosti" Radio TV Revije).
Bata, setivši se onog našeg "spora", još izdaleka povika: Hajde,
slikaj me sa mojim drugarom Kemom! Ja, prišavši na nekoliko koraka do njih,
upitah: A koliko plaćaš? Tu Bata ispriča Kemalu šta se desilo u avgustu te
godine, a onda nastade urnebesni smeh. Kemal je nekoliko puta morao čučnuti da
dođe do vazduha.
PRIČA III
Nedelja (pet do dvanaest!) u nekadašnjoj "Oficirskoj kasini" na
nišavskom keju (ovih meseci se renovira!). Za klasičnim kafanskim stolom (metal
i plastika i prljav čaršav) sedi Zoran Radmilović, a pored njega stoji Mira
Banjac moleći ga da krenu - čeka ih dvadesetak njihovih kolega u autobusu koji
goste "Filmskih susreta" vozi do Beograda (završeni su FS!). On - ni
da čuje! Na pomenutom isflekanom čaršavu pred njim poređano sedam praznih
čašica... konobar donosi osmu i pita da li sme da odnese prazne. Zoran,
ispijajući na eks osmu, ljutito povika: NE! Hoću da znam koliko sam popio. Ja
sve to fotografišem - ispale su odlične fotke. Primeti Zoran da ga slikam, pa
me pozva (pre toga dobro izvređa glumca Desimira Stanojevića, uputi više
"komplimenata" Miri - srećom ona zna da ne misli ozbiljno... stari su
drugari, pomenu maršala...). Usledio je poduži monolog, ukratko: Tata ti je
kupio skupocene foto-aparate, mrzi te da učiš, pa hajde, slikaj glumce kako
piju. Ja mu objasnih da od svoje šesnaeste dovoljno zarađujem i da mi otac ne
kupuje ništa, a još i dopunjujem kućni budžet (beše i to nekada!). Usledilo je
njegovo izvinjenje i poziv da mu se pridružim. Popio sam nekoliko Koka-kola sa
njim i slatko smo se ispričali. Pomenuti autobus krenuo je oko pola dva.
Bilo je toga još dosta...
Mika Antić me je zamolio da ne objavim jednu fotografiju jer je pored njega
sedela prelepa mlada dama, a on se jednom već razveo jer mu žena nije
poverovala da neka cura nije bila sa njim, iako su novine objavile fotku korpus
delikti. Jedan veoma poznati fotograf
se toliko napio (nekoliko puta) da nisu mogli da ga probude, pa sam ga zamenio. Sećam se da sam za jednu fotografiju u, tada poznatom časopisu
"Dvoje", dobio honorar veći od moje dvomesečne zarade od
enigmatike u najboljim godinama (kraj sedamdesetih i početak osamdesetih)...
Нема коментара:
Постави коментар