четвртак, 7. мај 2020.

KLASIČNA UKRŠTENICA (1)

Pre nekoliko decenija su ukrštenice sa dijagramima nalik gornjem izlazile u mnogim enigmatskim i neenigmatskim listovima (dnevnim i nedeljnim novinama). Vremenom se to smanjivalo, a danas se gotovo i ne viđaju. Karakteristika ovakvih dijagrama je da nemaju oblik potpunog pravougaonika ili kvadrata, nego su im uglovi "potkresani", a umesto crnih polja u rubnim poljima imamo useke. Blaži oblik  je samo sa usecima, a da im uglovi nisu okrnjeni. Meni se ovakvi dijagrami baš dopadaju i nije mi jasno zašto ih više nema. 
Desno je popunjen dijagram sa nekoliko ne baš krasnih pojmova, ali treba napomenuti da je PDR = 6,61!
Ne odoleh izazovu: naknadno sam dodao i treći dijagram - kombinaciju starog oblika ukrštenice, moje nove (stare) ideje i omiljenog fonta Hajra Hodžića. Meni se sviđa, a vama?

6 коментара:

  1. I meni se dopadaju, možda je nostalgija. Ima neke mekoće u toj odsutnosti "ćoškastih" mreža. Možda bi bilo zgodno imati dvije uzastopne strane sa tim starim oblicima, a da teme budu vezane za vijesti od prije 10,20,30 godina ili sl nostalgične stvari. Gotovo da svaki komentar možemo završiti napomenom kako su nam rješavači starije osobe.

    ОдговориИзбриши
  2. Sutra ću objaviti dve ovakve ukrštenice iz 1980. godine.

    ОдговориИзбриши
  3. Lijepo zaista, ako već govoriš o mom ukusu (hvala) ja bih malko pojačao obrub mreže i malko povećao crna polja odnosno smanjio razmak do ivice kockice. Perfekcionist kao ti neće zamjeriti ovo usitno zakeranje.

    Ovaj font koristim još od prvih brojeva HIK-a iz 1975-76. Tad je bio letraset po koji sam išao u Trst, evo se ne mogu sjetiti imena prodavnice, ali znam tačno gdje je bila...

    Pominjanje Trsta povuče sjećanja, znali smo maltene iz kafane krenuti (4.5 sata noćne vožnje od BL), uvijek je nekom nešto trebalo za aute, meni letraset i sl, krpe, sladoled kod Pippa u Viale XX Settembre je bio dovoljna motivacija... Zaustaviću se...

    ОдговориИзбриши
  4. Verovatno smo letraset kupovali u istoj prodavnici (knjižari). Sećam se da je jedna četvrtina prodavnice bila prekrivena letrasetom sa slovima, simbolima, vinjetama, crtežima... Pored letraseta kupovao sam "Ilford" CB filmove i hemikalije za obradu filmova i fotografija.
    Što se tiče veličine crnih polja u ukrštenicama, pa i ovim sa brojkama, imam običaj da im je dimenzija 75% od celog polja.

    ОдговориИзбриши
  5. Evo imam moje sveske iz toga vremena (čudom sačuvane i došle do mene nakon 20 godina) u koje sam prepisivao radove i počesto otiskivao sa vrha lista letraseta grafičku firmu koja je pravila letraset. Ako potražiš na Gugletu to R41design naći ćeš da su još u biznisu. U jednoj svesci sam našao pola strane od Radojice Jovičića, u stvari otkucana rješenja sa imenom i adresom autora priloga.

    Koliko li je tebi trebalo od Niša do Trsta? Koliko li je mladih stradalo u povratku (druga noć u vožnji nakon iscrpljujućeg šopinga), najčešće se strada nadomak kuće. Ja sam jednom sletio s ceste u njivu kod Mahovljana Mate Glibe.

    ОдговориИзбриши
  6. Uglavnom sam putovao vozom "Istanbul ekspres" od Niša do Ljubljane, pa od Ljubljane do Trsta drugim. Jednom sam putovao od Beograda do Pule vozom, zatim od Pule do granice busom (do mesta Villa Opicina), pa od granice do grada busom. Samo jedared sam putovao sa daljim rođakom i tada smo se smrzli u vozu jer jedino u našem vagonu nije radilo grejanje, a ostale odlaske do Trsta sam "odradio" solo.

    ОдговориИзбриши