среда, 6. мај 2015.

PLETENICA - 5

Obojena verzija pletenice objavljene u "Politici za decu" početkom 2000-tih.
Pre nekoliko dana sam na FB objavio jednu pletenicu i bilo je nekoliko komentara o načinu rešavanja (Kosta Željski, Miodrag Bata Babović, Živadin Jovanović, Rade Kotlajić...): iskositi monitor i sl. Ja sam napisao sledeće: "Postoji jedan lakši način da rešite ovu, u poslednje vreme retku zagonetku - odštampajte je! Nekada se ovo crtalo tušem na hameru, pa snimalo repro-kamerom i išlo u štampu. I onda je veoma mali broj enigmata to objavljivao. Danas sam, izgleda, ostao samo ja. Ne crtam više rapidografima, naravno - moj, poslednjih 20 godina omiljeni program "Corel Draw" i nekoliko caka koje sam "otkrio" dosta su ubrzali "proizvodni proces", a krajnji proizvod izgleda lepše i može se dodatno ulepšavati u programima za obradu fotografija... Jednom ću, kad bude malo više slobodnog vremena, nacrtati (opisati) kako to radim i objaviti na svom blogu."

2 коментара:

  1. А мене баш то интересује - хоћу да направим за моје ученике ,,плетеницу''.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jednostavno u Korelu otkucajte tekst koji želite - po jedan razmak iza svakog slova, a pet puta razmak između dve reči. Zatim uspravno razvucite tekst 800%, a vodoravno sabijte na samo 20%. Potom isecite "rogove" koji vire gore i dole na slovima koja imaju zaobljenje. Koristite neki jednostavan font (bold). Isto to ponovite još jednom, a taj drugi tekst zarotirajte za 90 stepeni i uklopite sa prvim u kvadrat, pravougaonik. Probajte nekoliko puta prilagođavajući se različitim dužinama teksta. Pozdrav!

      Избриши