понедељак, 3. август 2020.

OSMICA U SEDMICI


Čim su organizatori susreta u Širokom Brijegu objavili šta se traži od sastavljača anagrama i magičnih kvadrata 7x7, sedoh i sastavih nekoliko sedmica. Jednu, prilično dobru, zapisah, a papir ostavih na gomili sa pedesetak ranije pripremljenih radova svih vrsta. Dan pošto je istekao rok za slanje radova pronađoh ovaj papir tražeći nešto sasvim drugo... Elem, nisam učestvovao u ovogodišnjem takmičenju enigmata koje organizuju pregaoci iz pomenutog hercegovačkog gradića. Nesrećni magični kvadrat 7x7 vidite gore.

9 коментара:

  1. Ovaj kvadrat je baš po mom ukusu i ja bih mu dao najvišu ocjenu. Inventivno je odabran MAjStOr za "tematski" pojam i nije stavljen na prvo mjesto gdje bi ga stavili vječiti početnici i tako izbjegli probleme sa skupinama. Sve riječi su imenice, kako ja često znam reći, mogući odgovori na nekom kvizu. Potpuno je kvadrat odgonetljiv i bez slogova... Kako vrhunski kvadratolozi ne sudjeluju u ovakvim natjecanjima a ni u komentarima, volio bih da ako možeš uhvatiti malo vremena, čuti tvoje mišljenje.
    Pozdrav,Pero

    ОдговориИзбриши
  2. Ne možemo svi isto misliti, iste stvari voleti, za isti klub navijati, ali ipak, ovoliko razlika oko tako jednostavne tvorevine kao što je magični kvadrat 7x7, blago rečeno - ne razumem. Ja sam pre pristalica mišljenja da je lepota u jednostavnosti, da ne treba trpati pojmove koji imaju mnogo suglasničkih grupa samo zato što imaju mnogo suglasničkih grupa, a ne uzeti u obzir činjenicu da niko normalan za njih nije čuo (čuli su, možda, neki od nas, ali ko još enigmate smatra normalnim ljudima?!). Da ne pomislite da obožavam monotone reči od kojih i svaki mediokritet može sklepati na desetine kvadrata 7x7: nemam ništa protiv ni da većina uvrštenih pojmova sadrži suglasničke(samoglasničke) grupe, ali ne po svaku cenu. Počinjanje kvadrata nekom "čupavom" reči obično da rezultat kojim pravi ljubitelji enigmatike (rešavači) ne mogu biti zadovoljni. Ne sastavljamo zbog sebe već zbog rešavača, a njih je sve manje i manje. Jedan od glavnih razloga je to naše dokazivanje da smo bolji od drugih u nečemu što je odavno izgubilo smisao - sastavljanju enigmatskih radova koje niko ne želi rešavati. Pa i ako ih reše, kakvo će zadovoljstvo imati od toga kad saznaju da je neko ugurao pojam (npr.): DRNZVRN!? Uzgred, od mnogih rešavača sam čuo da baš i ne vole rešavati magične kvadrate i magične likove (piramide, klinove...), pa umesto da im lepim i rešivim radovima ove vrste bar malo pomognemo da ih zavole, mi činimo suprotno: lošim i zastarelim pravilima o sastavljanju kvadrata mi ih pomažemo da ih skroz zamrze!
    Naravno, isti efekat se postiže forsiranjem belina u ukrštenicama i pored činjenice da najviše nepopunjenih slova na kraju ostane baš u njima. Vremenom rešavači, naročito oni neiskusni, prestanu da rešavaju ukrštenice u čijim dijagramima zjape crne rupe bele boje. No, to trenutno nije tema.
    Pozdrav, Pero!

    ОдговориИзбриши

  3. Kvadrat je odličan i šteta što nije bio u konkurenciji!
    Ja sam napravio sa 1. JAMSTVO, 2. APAURIN, 3. MARMAND, 4. SUMISTA, 5. TRASANT, 6. VINTNER i 7. ONDATRA (sa 13 skupina i sa 7. ONDATRA što dosad nisam video da je neko stavio). Poslao sam još dva ali mislim da je ovaj zauzeo 6. mesto!
    Pozdrav! Vlašar

    ОдговориИзбриши
  4. Sjećam se da mi je jednom prilikom Boris Antonić rekao da je teže sastaviti DOBAR monotoni magični kvadrat nego sa skupinama. Ako se na nekom natječaju traži što više skupina u magičnom kvadratu, onda to treba i napomenuti. Miroslave, nažalost slična saznanja od rješavača imam i ja ali tvrdoglavo guram u svaki Feniks po jedan kvadrat 7x7 i 8x8, te piramidu i štit. U svakom slučaju hvala ti na konstruktivnom odgovoru.
    Dragi Vlado, onako na prvu imaš četiri prekrasne sedmice s maštovitim JAMSTVOM. Problemi su možda Marmand(e), sumista i vintner, pa ako možeš pojasniti... Pozdrav, Pero

    ОдговориИзбриши
  5. Dragi Pero, MARMAND je vrsta paradajza rebrastih plodova nazvan po istoimenom gradu u Francuskoj (MARMANDE-Etimološki)(izvor: sedmoslovni rečnik S. Žugića; SUMISTA - sumo rvač ili čovek koji nešto sumira (našao sam na guglu); VINTNER - prodavac vina a ime i prezime (po guglu);
    Inače, dobio sam od Miroslava Živkovića 4 broja FENIKSA (brojevi 654, 655, 656 i 657) i naravno ja rešavam sve sitne zagonetke, kvadrate, klinove i piramide dok križaljke strasno rešava Gordana. Slali smo neke radove ranije i da li se može nešto slati za "Feniks"?
    Srdačan pozdrav!
    Vlašar

    ОдговориИзбриши
  6. Dva pojma s googla je po Feniksovim pravilima previše. Suradnja je otvorena za sve - s googla nainternet a iz knjiga u Feniks. Pozdrav, Pero

    ОдговориИзбриши
  7. Precizna pravila bi rešila mnoge probleme (i naknadne svađe i vređanja članova žirija) kod enigmatskih konkursa. Problem je kako usaglasiti dijametralno suprotne stavove. Bezbroj puta smo bili razočarani činjenicom da mnogobrojnost ocenjivača ne daje dobre rezultate - previše je tu nestručnih, a ima dosta i onih koji glasaju bez pravog odabira, tek da blogogazda primeti da su ga, eto, ispoštovali i glasali). Možda bi JEDAN JEDINI, dokazani autor bio bolje rešenje: objasnio bi šta je po njemu dobro, a šta ne i ko hoće neka učestvuje. Kome se pravila ne sviđaju - ne mora učestvovati. Biće manje konkursa i manje takmičara, ali masovnost (i to smo više puta videli) ne doprinosi podizanju kvaliteta onoliko koliko se očekuje. Problem je naći čoveka koji će pristati da kvalitetno uradi pripremu samog takmičenja i posle toga pregleda sve što stigne. Bilo bi potrebno dosta truda, vremena i živaca.

    ОдговориИзбриши
  8. U više nego potpunoj sam saglasnosti sa Miroslavom u vezi autističnosti tzv. malih mrežastih zagonetki tipa kvadrata, piramida...Sa pedeset godina enigmatskog života i opservacija ponašanja rešavača svakolikih uzrasta došao sam do tog stava. Bez obzira na ličnu naklonost ovakvim zagonetkama, zbog svega što ste uvažene kolege napisali a i zbog činjenice da iz softverskih podrški teku mlazevi kvadrata 7x7 i 8x8 nepromenljivog sam stava da ne učestvujem u dopisnim natečajima bilo kakvog tipa. Uživo, da. U ovim poznim vremenima u mojem enigmatskom opusu preferiram eksperimentalnu igru sa samim sobom i zašto da ne kažem, sa njegovom ekselencijom - softverom. Meni je lako, nemam odgovornost urednika, podržavam Peru u svakom smislu. POZDRAV SVIMA!

    ОдговориИзбриши
  9. Sve ste rekli momci, sa svim se slažem, izdvojio bih par stvari: ocjenjivač treba napisati obrazloženje, urađeno uživo je najbolji dokaz autorove moći, Google je alatka koju ne treba zloupotrebljavati.

    ОдговориИзбриши