четвртак, 3. децембар 2020.

BEZOPISNI BUŠMAN BR. 6 - POST FESTUM

Je li zadatak bio teži, nogomet zanimljiviji ... nego prošlog puta, ne znam, možda ćemo čuti od rješavača.

Svima hvala na učešću, nastavljamo dalje, nadam se, unapređujući sve što možemo. I dalje je otvoreno pitanje prezentiranja rada u Excelu kako bi rješavačima bilo kaše... Ja nisam u stanju to napraviti, ako imamo dobrovoljca da pomogne bićemo zahvalni.

Evo kako su pristizala rješenja 

21:12     Nedjeljko Nedić

21:20     Luka Pavičić

21:23     Radoja Racanović

21:29     Marko Mihaljević

21:42     Božo Miljević

21:56     Svetlana Jorgaćijević

21:59     Zdravko Kubat

22:02     Dragiša Cetić

Ovdje možete vidjeti originale pristigle na moj e-mail. Ima nekih malih varijacija, neriješenih polja..., pogledaću detaljnije kasnije, mislim da su Nedjeljko i Radoja „kopirali“ original.

http://abcitdcom.ipage.com/RJESENJA.pdf

http://abcitdcom.ipage.com/RJESENJA.pdf

**********

Pogledah na miru primljena rješenja i evo ih pa uporedite. Crvena su slova koja se razlikuju od mog originala, ne znači da su pogrešna, možda i jesu. Mislim da je bolje ovako nego da ja opisujem razlike i spekuliram o uzrocima. Klikom na svaku od mreža otvarate uvećanu verziju.

 
 
 
 
Hajro, Nedjeljko, Luka, Radoja, Marko, Božo, Svetlana, Dragiša.

Ako doguramo (zašto ne) do pravog natjecanja/takmičenja valjaće nam utvrditi pravila igre što i nije tako jednostavno. Nisu ni nagrade nemoguća misija. Sjetih se kako sam davno pisao kako mi je kvadratura kruga, odnosno nekakva želja, napraviti online takmičenje u kome Google i internet neće biti od pomoći. Ovo nije to, ali jeste tu negdje. Ako je traženi sadržaj istinski poznat onda je najbrži put tražiti u glavi umjesto na internetu.
Nisam mijenjao "poredak" po vremenu prijema. Ako bismo primijenili ozbiljna natjecateljska pravila poredak bi, lako moguće, bio drugačiji. Idemo dalje sa ležernim druženjem, za više od toga ćemo vidjeti... Hvala svima. Komentari i sugestije, naravno, dobrodošli, još naravnije, nisu obavezni:)

KOMENTARI

LUKA   Zahvala autoru na zanimljivom satu zabave sa kombiniranjem slova. Doduše, 15-ak minuta izgubih na crtanju bušmana u excelu.

Krenuh od sintagmi i dugačkih riječi sa skupinama, AMERIČKI SAN, ZOOLOŠKI VRT, ZEMLJIŠNI URED, CRNA OVCA, PETAR GRAŠO, MRAČNJAŠTVO, NESPRETNAJKOVIĆ,  VANJŠTINE, UTVRĐIVAČI, NEUIGRANOST, da bi se pomalo završavali kantuni, a trebalo je malo više vremena za gornji desni kantun.
 
MARKO  Počeo sam kasnije rješavati jer sam gledao ligu prvaka. Nisam do kraja rješio, ali nemam više volje odgonetati ovo malo što je ostalo.

BOŽO   Više od pola sata sam izgubio na "usrećitelj" i nisam ga našao,tako da mi je ostao desni gornji ćošak.Sa ostalim nisam imao previše muke.Malo sam se zadržao na "imeno". Ipak sam zadovoljan.

Sad vidim da imam i "izmicati" umjesto "isticati","Ćamil" umjesto "Ćiril",nađe se .

DRAGIŠA   Nisam se uopšte sjetio tog pojma! A desni gornji ćošak me je uništio! Nisam baš siguran ni oko ona tri uspravna nefrekventna slova, mislio sam da je neko prezime a sad vidim da je možda ČUNJIĆ! Pa NJEGA! Možda! Čekam original!
Pozdrav svima

ZDRAVKO   Počeo sam lijepo u 20.00 sati. Odmah sam vidio da je Z(N)AVRŠAVANJE, a odmah zatim i ZAMRZNUĆE. Poslije 2 minuta mi zazvoni telefon, što sam i očekivao.
Negdje oko 20.55 sam iznova "zavrnuo rukave" i posvetio se bušmanu, mada sam razmišljao hoću li ili neću to ostaviti za sutra. AĐUTANT je došao brzo, a odmah i MRAČNJAŠTVO. Na kraju sam poslao to što sam uspio riješiti za to vrijeme. Ove ćoškove sam mogao završiti bez problema. Lijep bušman, dosta lijepih riječi, lijepa prožetost. Pozdrav za sve učesnike. Hvala Hajri na zadacima!

RADOJA   Pozdravljam Hajru i rješavačko društvo! Iako sam bio neispavan i umoran od obaveza koje sam imao u prethodna 24 časa, nisam vas htio iznevjeriti pa sam navio budilnik i prekinuo kratkotrajni počinak na koji sam otišao 15-ak minuta prije 19 časova. Kad sam tako bunovan započeo rješavanje nastupila je "blokada", djelomično zbog prekinutog sna, a djelomično i zbog zakukuljenosti rada.

Ova sintagma ZEMLJŠNI URED je prosto mamila da se od nje krene sa rješavanjem. Međutim, nikako je se nisam mogao sjetiti, tako da mi je napravila najveći problem i oduzela najviše vremena. Tek kada sam se kanuo nje, uočio sam ZOOLOŠKI VRT i pridjev ZAUZET, tako da sam sa rješavanjem krenuo “od početka”. Kada sam upisao ZAMRZNUĆE, odmah sam uočio da je prvi pojam u 7. koloni pridjev (UZAK), nakon čega mi je sinulo je prva riječ u traženoj sintagmi povezana sa zemljom. Dalje je bilo lako - trebalo je samo otići na HJP i tamo potražiti rješenje.

Paradoksalno je, međutim, da mi “otkriće” te sintagme nije olakšalo, već komplikovalo dalje rješavanje. Ovo zbog toga što sam odmah u 11. koloni upisao TIK-TAK i potom se “ubio” tražeći 14-oslovni pojam (u E redu) koji završava na -ant i koji bi po logici trebao da počinje sa neo-. Tek kada sam riješio donju lijevu polovinu lika, uključujući prezime GERASIMOV, vidio da tu ništa drugo ne može osim NEUIGRANOST i da je prvi pojam u 11. koloni u stvari TIK-TOK (kojeg uzgred rečeno nema na HJP).

Gornji desni ugao takođe nije bio lako rješiv. Trebalo se sjetiti množine DIEDRI i glagolske imenice PUDRANJE. (Nisam mogao vjerovao da tu nema oznake za veliko slovo i da tu ne treba upisati Podrinje.)

Na kraju sam i ja stao na ŽULJIĆ upisavši umjesto njega ČUNJIĆ te kvrčiti umjesto kvržica i njega umjesto ljeto. Ne bijaše, međutim, četveroslova ?TAG sa samoglasnikom mjesto upitnika.
H.H.

3 коментара:

  1. Hvala Miroslave, lijepo si to poslozio.

    Ako nista drugo (a ima i bice i to drugo, sta god bilo...), sad urednici mogu autorima reci - sastavljaj kao da ce biti rjesavano bez opisa. Nerealno u praksi, naravno, ali zanimljivo u prici o redefiniranju enigmatike. Znanje kroz razonodu je lijepo zvucalo, i sada je OK, ali mi se cini vrednijim da rjesavaci kopaju po glavi za onim sto sigurno znaju (ali su zaboravili jer se komunikacija i interakcija svela na minimum...), nego da "uce" nova znanja koja nisu znanja. Tu lijepu staru maksimu o ucenju kroz zabavu mozemo ozivjeti drugacijim zagonetkama, no to je druga tema.

    Opisi ce ostati i tako treba (i u njima je jezik koji moze biti zanimljiv i oplemenjavajuci), ali sadrzaj mreza treba pogledati kao listu pojmova i upitati se je li to to s aspekta rjesavaca. To sto u mrezi ti pojmovi cine nekakvu impresivnu bjelinu ne povecava njihovu vrijednost u oku rjesavaca. Rjesenje je u balansu... vrijedi i za kritiku.

    Srdacan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  2. Dobro je dok ima ljudi koji istražuju i pokušavaju naći nešto što može trgnuti preostalu šačicu zainteresovanih rešavača. Bojim se samo da u toj šačici više i nema rešavača, već da je ostalo nekoliko sastavljača koji pokušavaju da nađu bilo kakav smisao u onome čime se bave...

    ОдговориИзбриши
  3. Ovako zahtjevni zadaci sigurno nisu za širu publiku. Vezu sa tim najvažnijim segmentom enigmatske populacije možda mogu imati naglašavanjem kriterija rješivosti. Ako ovakvom sadržaju i dodamo nekoliko manje poznatih pojmova koji se ne ukrštaju, naravno uz standardno opisivanje svih pojmova, dobićemo sastavak bez bjelina ali će rješavači biti zadovoljniji.

    Enigmatska izdanja opstaju, znači da još uvijek postoji publikum. I za izdavače i za enigmatiku generalno bi bilo dobro kad bi našli način da koristeći internet i pametne telefone dopremo do šire publike. Valja početi sa laganim i prijemčivim zadacima, prilagođenim telefonskom skrinu... pa na eventualnom uspjehu graditi promociju enigmatike i izdanja (papir će uvijek biti najbolji medij za rješavače). Možda je i bilo pokušaja, moji su ostali na idejama i razgovorima. Vjerujem da su blogovi ohrabrili ponekog novog, no ipak su to okupljališta enigmata ne baš privlačna za običnog rješavača. Ova moja korona enigmatika (osmice i bezopisni bušmani) su eksperimenti uz učešće i kolegijalnu pomoć nekolicine. Lijepo i pozitivno... idemo dalje po Žarkovoj maksimi.

    ОдговориИзбриши