петак, 21. мај 2021.

ŠARENA UKRŠTENICA (3)

  

U dijagram ove ukrštenice već su upisani svi suglasnici koji se javljaju do pet puta. U prazna obojena polja treba upisati samoglasnike po principu: ista boja - isti samoglasnik. Suglasnici: G, Đ, Ž, Lj, Nj, Ć, H i Dž nisu korišćeni. U neobojena prazna polja treba upisati  preostale suglasnike koji se javljaju više od pet puta. Sa desne strane dijagrama vidite koji su to suglasnici i po koliko puta treba upisati svaki od njih. Pokušajte, nije teško doći do ispravnog rešenja. 

Napomena: ovo je, verovatno, prva ikada objavljena ukrštenica sa rasutim poljima i devetoslovnim rečima.

4 коментара:

  1. Možda su devetke danas (sa novim alatkama) ono što su osmice bile nekad, izuzetno dostignuće..., bravo Miroslave, lako moguće da jeste prvi ovakav rad.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala, Hajro. Nisu baš sve reči bajne, ali nisam ni nezadovoljan. Da budem iskren, više sam vremena izgubio razmišljajući kolika sam budala ako ovo pokušam nego na samo sastavljanje. Sada sam siguran da neko može odraditi i ovo sa desetkama.

    ОдговориИзбриши
  3. Definitivno: gornju ukrštenicu nije teško rešiti! Do sada sam imejlom dobio ispravna rešenja od trojice mlađih ljudi koji redovno prate moj blog, ali ne komentarišu ništa javno. Takođe, preko mesindžera dobio sam još dva tačna rešenja od svojih FB prijatelja. Niko od njih nije enigmata.

    ОдговориИзбриши
  4. Za ovakav rad je dovoljno da su pojmovi ispravni po dosljedno sprovedenom postojećem setu kriterija (bilo kojem). Ako bude više ovakvih radova onda možemo porediti... ne napisah "ako bude više budala" :)

    Poznat mi je taj osjećaj i pitanje zašto raditi neke stvari koje traže trud i vrijeme, a povratni efekt je skroman. Ovo je nešto što radimo a ne moramo, dakle vrlo različito od stvari koje moramo, voljeli ih ili ne, pa su i kriteriji o povratnom efektu vrlo različiti. U moranju se računa zarada i slični efekti (krasno je kad su užitak i finanscijski i slični efekti kombinirani, imao sam i to), ovdje se računa autorovo zadovoljstvo koje počesto ima veze sa kreativnošću i sa zadovoljstvom konzumenata, sve subjektivne kategorije. Jeste lijepo ako bude ozbiljno zapaženo, zabilježeno, prija to, naravno, ako ne, idemo dalje bez "medalje", nije ni bila glavni motiv. Da budem do kraja iskren - korona me učinila većim entuzijastom, vidim i čujem i o drugim pozitivnim stvarima, kako ide ona stara o zlu koje nije samo zlo...

    ОдговориИзбриши