уторак, 21. јул 2015.

КВАДРАТИ 7х7

Јутрос је Славко на свом блогу "Енигматикатио" објавио чланчић колеге Штефана Марковича о Сторжичу. Белирац (Јован Недић) је касније објавио шаљиви коментар: И још нико није саставио квадрат 7х7 са Сторжичем? Петнаестак минута наког тога, листајући једну стару свеску са различитим енигматским радовима, пронађох, веровали или не, недовршен квадрат 7Х7 који на петој позицији има управо - СТОРЖИЧ! Почетком 1999. године се у мојој тадашњој фирми "МИН АГХ" кренуло са увођењем стандарда ISO 9001. Нас 20-ак из Одељења развоја смо слушали досадна предавања о овом пројекту, а ја сам досаду убијао састављањем енигматских радова. Углавном сам састављао осмосмерке за Живанићеву "Разбибригу", ребусе и анаграме, али и покоју укрштеницу и магични лик. Између осталих и један недовршен квадрат 7х7 - прва реч је остала без првог слова (.АЉАСТО). Такве ствари сам довршавао код куће, али ово је остало недовршено до дана данашњег. Малочас пронађох реч БАЉАСТО и заврших овај квадрат (има неколико мање познатих речи, али је доста добар - горе лево, са плавим словима). Уз малу преправку добих још један, лако решив са познатим речима (горе десно, са црвеним словима).

У међувремену је поменута фирма пропала, а стандардизација није завршена. Ништа чудно: после "Милосрдног анђела" на том пројекту смо радили само ја и један старији машински инжењер. Ипак, нешто је завршено - овај магични квадрат!

4 коментара:

  1. Danas mi je Milutin Tepšić posalo SMS i jedan STRORŽIČ.

    ОдговориИзбриши
  2. Da, to je potvrda da sam dobro procenio kada sam napisao komentar na tvom blogu da se može sastaviti kvadrat 7x7 sa ovim pojmom.

    ОдговориИзбриши
  3. I to ne jedan nego više njih. Bravo Miroslave za oba, ali mi se drugi (PAORSKO) više sviđa, jer su sve reči poznate, Vredi zapisivati i čuvati nedovršene ideje, jer će se kad-tad nešto naći.
    Pozdrav iz Igala!

    ОдговориИзбриши
  4. Najbolji enigmatski radovi ispadnu kad ih praviš iz zaj...... Problem je što u poslednje vreme svi imamo mnogo više problema nego pre, pa nam nije do zaj...... :)
    Da, i meni se crveni kvadrat više sviđa iako je plavi "čupaviji".
    Lep provod tebi i porodici u Igalu. Ja sam, sa porodicom pre desetak godina letovao u ovom odmaralištu.

    ОдговориИзбриши