понедељак, 8. јул 2019.

OD KUMA


4 коментара:

  1. Lepo. No, hemija se uči u 7. i 8. razredu osnovne škole, to nisu mališani, već mladi ljudi starosti od 14-15 godina (u sportskoj terminologiji-kadeti).
    Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  2. Naslov zagonetke se odnosi na dešifrante. U tom uzrastu, priznaćete, ipak su mali u odnosu na to koliko dešifrovanje zna da bude teško, zahtevno i komplikovano, kao i koliko dugo treba raditi da bi se na tom polju napredovalo. Naravno, genijalaca je bilo i biće, a za njih zadatke rade neki drugi ljudi. A i da ne zaboravim, ja sam već u godinama kada na taj uzrast gledam kao na mališane. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Ako pokušaš da na Google-u potražiš "mali dešifrant(i)" ne dobijaš pozitivan odgovor. Na engleskom se to odnosi na elektronski sklop, a ne na živa bića! Itd.Deca u tom uzrastu definitivno nisu mališani, 14 godina je i granica koja egzistira u pravu kao kritična za neke aspekte. U tim godinama postaju prvotimci pa i šampioni...Btw, ja sam ušao u treće doba (starost)i na taj uzrast gledam kao na svestan deo mlađe populacije. Svako dobro!

    ОдговориИзбриши
  4. Žarko, tek sad sam obratio pažnju na to ko piše. Vidi, na Guglu nećeš naći milion stvari kojih ima, on ti neće naći, (na engleskom)''pletisanku'' iz Lazine pesme ''Među javom i med snom'', engleski jezik nema tu reč. To ne znači da je nema kod nas i da nije prelepa. Kod sastavljanja radova poželjno je dati nešto novo i drugačije, naravno, ukoliko ima smisla i vrednosti. Mogao sam da stavim naslov ''Mali odgonetači šifara'', al' mi je ovaj bolje zvučao. Bolje i od samo ''Dešifranti'', nekako je suvoparno. Uz to, ti radovi za decu su povezani sa gradivom iz predmeta koje uče. Čemu, uostalom, vezivanje isključivo za engleski jezik i ono šta koji pojam znači na tom jeziku?
    Pravo me ne interesuje u ovom slučaju. Znaš odlično da, pored šampiona koje pominješ, mnogo više dece tog uzrasta još su uvek samo deca. Tako ja gledam na taj uzrast. Na kraju, može taj pripadnik mlađe populacije biti šampion u nečemu, ali, koliko je on, izvan tog polja gde briljira, oformljen i stasao kao kompletna ličnost? Nadam se da su u tim godinama još uvek iskreni, pošteni i ''dečije naivni''. Nadam se da treba da prođe još najmanje nekoliko godina dok ne postanu ''iskusne, prevejane lisice''. A najbolje je da ostanu deca zauvek. Samo je takvih sve manje. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши