четвртак, 19. новембар 2020.

BOB 5 - POST FESTUM

 

Čini se da je ovaj puta bilo lakše, manji lik, bolji sadržaj, dodatna pomoć (ilustracije). Nadam se da prečke nisu bile problem, na sastavljačkoj strani one su značajna pomoć (moguće je prekidati pojmove bez uticaja na one u drugom smjeru). Vjerujem da ovakva verzija prezentacije omogućuje redovne zadatke odgovarajućeg kvaliteta. 

Radoja je u svom komentaru pomenuo kontinuitet, i zaista, ako nastavimo sa ovim lijepim hobističkim zajedništvom na djelu, ti grafički detalji će biti usvojeni, iskustva korištena, i sastavljanje i rješavanje će biti lakše i uspješnije.

Na sastavljačima je da insistiraju na sintagmama, složenoj strukturi, nefrekventnim slovima, odsad je tu i novi kriterij, mogućnost zanimljivog ilustriranja, asociranja i sl. Iznad svega je, naravno, poznatost i rješivost uvrštenih pojmova, posebno onih dužih. Moguće je da vrlo složena sintagma, puna nefrekventnih slova i skupina, lijepo ilustrirana… ipak ne bude vrlina, pa i da upropasti rad za ovu namjenu…  iz jednostavnog razloga – nije dovoljno poznata. Sastavljači, evo vam izazova, ja ću biti sretan da priredim svaki dobar rad… budite objektivni kad prosuđujete svoju kreaciju.

Marko je bio za 9 minuta brži od Vlade, potom su se javili Dragiša i Radoja u istoj minuti, a zatim Zdravko (poslao rješenja u komentaru), Luka, Svetlana, Nedjeljko, Slavko i posebno dobrodošli novi rješavači Bane i Božo. Svima čestitke i hvala za učešće.


 
20:27 MARKO MIHALJEVIĆ

Nije bilo teško. odmah sam uočio posljednja želja, točno u podne, klaić, vojna tajna, štitnjača, a ubrzo i prvu četvrt. Trebalo mi je dvadesetak minuta, malo sam zapeo kod neutrala (pokušavao s niotkud i neutron) umjesto "prezime" prvo sam stavio "vrijeme" pa me povuklo na novčanicu umjesto pupčanice. Nisam se odmah ni sjetio "ropstvo", meni je prvo palo na pamet poprsje (vidi se odmah da ne ide). Ostalo je došlo samo kako sam upisivao uočene pojmove.

20:36 VLADIMIR KUTNJAK

Nametnula se VOJNA TAJNA, zatim TOČNO U PODNE, pa POSLjEDNjA ŽELjA. Dalje sam šarao posvuda. Čak mislim da je stvar jednoznačna, da nema “džepova”. U posljednjem stupcu ev. može ŠTRENA. Zanima me kako bi išlo da nisi dao rijetka slova. 

Prvi put sam rješavao ovo srijedom.
Hvala Hajri za lijepu križaljku.
Objašnjenja su, kao što već netko reče, preopširna, pa se zaboravljaju. Sreća da ima ona legenda ispod mreže. Također, ilustracije nisam ni primjetio!
Precrtavao sam mrežu. Print ne bi koristio (imam crno-bijeli), ako je još i toner loš ...
Postoji li mogućnost da skinem zadatak u Excelu ili nečem sličnom pa da jednostavno upisujem?
Lijep pozdrav svima.

20:44 DRAGIŠA CETIĆ 

Meni je bilo super-pregledno na mojoj crno-bijeloj štampi! 

odmah sam upisao JARAM (FORUM) i VOJNA TAJNA! Onda sam, ne obazirući se na pomoćnu ilustraciju, pokušao sa TAČKA U ... Može biti U RAVNI (mislim u sebi, ne upisujem!) U sekundi je sinula POSLJEDNJA ŽELJA, pa onda pogrešno ALJENDE brzo ispravljeno u ALJASKA. Nekako je išlo SVEŽANJ, OZLJEDA,...Tražio sam tu riječ  sa svim različitim slovima malo duže. Na desnoj strani mi se činilo sigurno DULJE I ŽULJ. Dosta je zanimljivo kombinovanje sa nefrekventnim slovima. Greška sa ŽELJKE je čisti previd, misleći da ide veliko slovo i množina. Na kraju je ostao lijevi donji ćošak, gdje sam bio siguran da idu prezimena sa nefrekventnim Ć. Štitnjača je brzo riješena, sa upisanim C nametao se suglasnik pored K i ROCK. AŠA je bila logična, ali jedino to provjeram na brzinu na HJP i ne nalazim mada sam skoro siguran. Upisujem O umjesto A i griješim. Prečke mi nisu smetale, mogu reći da sam zaista uživao. 

20:44 RADOJA RACANOVIĆ

Ovo je bilo prilično lako. Znam da je ovo teško postići (sastaviti), ali to je otprilike ono što se traži i što bi moglo zainteresovati širi krug rješavača. Rad ima veliki broj posebno označenih polja sa nefrekventnim slovima i slovnim skupinama te lako rješive sintagme Pomoć sa već upisanim slovima dodatno je olakšala rješavanje. Mene je lično povukla da započnem rješavanje od 1. uspravnog pojma i sintagme u redu F, tako da sam tek u drugom poluvremenu "otkrio" fantanstičnu sintagmu POSLJEDNJA ŽELJA, od koje bih, najvjerovatnije, počeo rješavanje da nije bilo upisanih slova. Zahvaljujem na ugodnom i relaksiranom druženju i očekujem nastavak u istom ritmu slijedećom prilikom. 

P.S. Zaboravih spomenuti pomoć u slikama za dvije sintagme, koju u "tamičarskom žaru" uopšte nisam skontao, tako da sam za rješavanje tih sintagmi potrošio nešto više vremena nego što je bilo potrebno uz ovu slikovnu pomoć. (: 

Prečke mi nisu smetale. Jeste, ja lik crtam na papir, da ga je lakše nacrtati sa crnim poljima, ali ni prečke nisu problem. Očigledno je sa njima sastavljaču lakše postići potrebni kvalitet. 

Ova dodatna pomoć, pored osnovne u tri boje, u vidu označavanja pojedinih pojmova svakako olakšava rješavanje, ali i dodatno "zamagljuje", odvlači pažnju - moraš se stalno podsjećati (u mislima ili ponovo gledati objašnjenje) šta koji znak znači. Međutim, kada se uspostavi kontinuitet to neće biti problem. 

Posebna draž rješavanje je u činjenici da nikada nisi siguran da je prvo rješenje koje ti padne na pamet jedina varijanta. Često se ispostavi da ta prva i nije ona koja se traži. Evo npr. umjesto oboe meni je prvo palo na pamet orao, osao i obao, a onda sam uočio da se traži pojam u množini. Umjesto neutral prvo sam upisao neutron, mada sam prethodno uočio nerazumljivost, ali je nisam odmah upisao budući da se radi o pojmu sa negacijom koja je vrlo česta. Umjesto srčan sam upisao Srđan, ali sam brzo uočio da tu nije oznaka za veliko slovo već za pridjev... Umjesto hvat Hvar, pa vido da je pojam bez oznake (znači malo slovo)... Možda sam najviše dumao oko ozljede budući da sam imao ..lj.da i iako je izbor bio veoma sužen nekako mi ozljeda nije dolazila u memoriju (Mogu tek pretpostaviti kako je to ekavcima bilo teško!). U takvoj situaciji razmišljš da li je možda (uspravno) jedino moguće rješenje... Pomalo je paradoksalno, ali me je i glagol maći baš namučio. "Tražio sam" imenicu maće i laće, a nje nema, pa onda gledao može li nešto drugo umjesto namet i nalet, da bi mi tek onda "sinulo". Budući da je ovdje prezime Nuić poznato (po istoimenoj firmi), sa popunjavanjem ostalih dijelova mreže nisam imao većih problema.  

21:04 ZDRAVKO KUBAT (rješenje greškom poslao kao komentar, naknadno pušten, vidljivo sada u komentarima) 

21:06 LUKA PAVIČIĆ

KRČ je naselje u Hrvatskoj, a u narodu se tako zove iskrčeno zemljište.

Rješavao na prvom liku, bez pomoćnih slova. Krenuo Točno u podne (iako je križaljka objavljena tek u 20,00) pa sintagme i raznoslovna riječ. Na kraju su dovršavani kantuni, a završih sa Vojkanom.

12:14 SVETLANA JORGAĆIJEVIĆ

Nije mi ništa smetalo, naprotiv. Ovaj način grafičkog prikaza je odličan, vrlo lak za praćenje. Sviđa mi se i što si upisao sve dvoslove i skraćanice, pošto je ovako sužen prostor za lutanje i upisivanje svega i svačega na njihovo mesto.

Krenula sam od sintagmi "tačno u podne", "CRNA  četvrt" i "vojna tajna", a posle nastavila sa dugačkim rečima koje su imale više zlatnih polja. Nakon "posljednje želje" i "mimoilaženja" postalo mi je jasno da četvrt ipak neće biti crna. :)

Uglavnom je sve išlo bez većih poteškoća, jedino sam u gornjem desnom ćošku imala drugu varijantu koja je kao posledicu imala jednu "čudnu" reč. Navešću je na blogu, a ne tu, da mi ostane nešto i tamo da napišem. :D

Ostala sam dužna da napišem i drugu varijantu koju sam imala u gornjem desnom ćošku:
Umesto STRAH - SMRAD, HVAT - DJED, TUĐI - DUŽI, ŽEĐ - ČIŽ, ŠEĆERENJE - ŠIĆARENJE, SVEŽANJ - SJEČANJ. Sve lepe reči, jedino je umesto TALK onda izlazio MULK, za šta Google kaže da je naziv nagrađivanog filma iz Indije. To mi se baš nije sviđalo (a i piše se velikim slovom), a pošto je bilo 9 sati i 2 minuta, pogledala sam dodatna slova i videla da tamo umesto mojeg D, stoji slovo H. Ispravila sam ga i onda reč po reč ispravila i ostalo na rešenje koje je (sem jednog slova) identično tvojem.

Ala nas je mnogo ovog puta. :)

12:15 NEDJELJKO NEDIĆ

12:16 SLAVKO BOVAN

Malo mi je sumnjivo da je u istojukrštenici REALI I REALNO, MIMOILAŽENJE I PROLAŽENJE, ali može da prođe :) 

12:53 BRANISLAV NIKIĆ

12:58 BOŽO MILJEVIĆ 

Pozdrav svim učesnicima.
Uspio sam nešto skrpiti do kraja vremena obzirom da me je usput ometao Đoković i Zvezda,ali nešto je ispalo,vidi sad, ima grešaka.Malo me iznenadio i novi sistem u mreži,a počeo sam tek oko 20,30;biće valjda bolje idući put.
 
(Preuzeto sa bloga "Enigmatika 123")

Нема коментара:

Постави коментар