субота, 5. септембар 2015.

"ENIGMA" 1083

Ukrštenica objavljena u listu "Enigma" u broju 1083 od 23. marta 1977. godine na 6. i 7. strani.
Prilično velika ukrštenica na čiju pripremu sam utrošio dosta vremena: sastavljanje, kucanje opisa na nekoliko stranica formata A-4, a najviše vremena mi je oduzelo crtanje dijagrama na hameru, tušem i rapidografima i ispisivanje brojeva pomoću šablona. Kasnije sam saznao da je zamalo sav moj trud mogao biti uzaludan: u aprilu iste godine sreo sam Milana Jelenkovića koji je studirao na Građevinskom fakultetu u Nišu i od njega saznao da se slučajno zatekao u redakciji kad je Zoran Zeljković hteo da baci ovu moju ukrštenicu - prve dve reči su bile: orangutan i Zelengora, a to po njemu nikako nije moglo ići zajedno. Milan mu je predložio da umesto orangutana stavi Ivana Ribara i tako mi je spasio ovaj rad. Zanimljiv je i podatak da sam i fotografije sam načinio (nisam ih izrezao iz novina kako je to ogromna većina saradnika radila), krajem 1976. godine u logoru Jasenovac.

2 коментара:

  1. Indirektno u vezi sa pogore napisano dajem sledecu informaciju. Pred mene je veliki EUREKA poster sa Lepom Brenom sa jedne strane (otprilike kao cetiri A4 povezana lista) i MAKSI OSMOSMERKA sa sledecim uvodom:
    U ovojosmosmerci pronadjite nazive mesta ,luka, zaliva, kanala, ostrva, svetionika, rtova, hridova i turistickih naselja sa kojima ce se i ovog leta sretati svi oni koji dodju na Jadransko More kao turisti ili nauticari.Pasionirane reshavace obradovace podatak da je ovo do sada( leto hiljadu devetsto osamdeset i neke godine tocno ne znam ne pishe na posteru , a ja tada nisam pribelezio) najveca objavljena osmosmerka kod, a verovatno i u svetu( sadrzi preko 400 slova vishe od do sada, objavljene osmosmerke. Dalje u uvodu stoji:268 pojmova koje treba da pronadjete ne treba da vas plashe, jer se i ova kao i svaka druga osmosmerka, lako reshava- potrebno je samo malo strpljenja.Konacno reshenje je recenica upucena svima vama - bilo da ste na letovanju( na moru, planini u banji) ili svoj godishnji odmor provodite kod kuce. Reshavajuci tada ovu osmosmerku utvrdio sam da su bili 286 pojmova, a ne 268, zatim da nije bilo ni jedne shtamparske pogreshke.Koliko je bilo uzivanje reshavajuci ovu osmosmerku znaju svi enigmati. Zatim sledi popis svih 286 pojmova.Konacno resenje je bilo: PRIJATAN ODMOR ZELI VAM EUREKA. Miroslave, autor ove Maksi osmosmerke je bio Miroslav Cvetkovic- u mladjim godinama.Uz veliki pozdrav od ubaviot Ohrid napishi nesto shto ja nisam naveo o ovoj osmosmerci. Ako ja imash u svojoj arhivi dobro bi bilo da je objavish na ovom blogu, a ako je nemash onda potrudicu se da ti je nekako dostavim i zatim je objavish, jer verujem da i danas ima onih koji ce sa istom zeljom i uzbudjenjem probati reshiti.

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala, Andone Koloski na lepim rečima. Objavio sam dosta ukrštenica i osmosmerki te veličine (to je format A-4 ili, možda i B-4) u velikoj "Eureki". Bilo je dosta skandinavki, domino ukrštenica... Sećam se jedne ilustrovane osmosmerke sa mnoštvom crteža koje je uradila Jasmina Kljajić iz Beograda (mislim da je kuma Đorđa Otaševića). Bio je to, na momente, dobar, dugovečan i, nadasve - visokotiražan list. Mnogo ozbiljnih enigmata je objavilo mnoštvo izvrsnih radova. Nažalost, objavljivano je dosta očajnih radova, a bilo je i ljudi koji su tu bili po ključu. Imam u nekim kutijama te radove, ali ih do sada nisam objavljivao jer su preveliki - teško ih je skenirati (iz delova), a teško da se mogu toliki i prikazati da budu vidljivi, a da ne budu preteški.
    Još jedan pozdrav jedinom Ohriđaninu koji prati ovaj blog!

    ОдговориИзбриши