среда, 24. јануар 2018.

IN MEMORIAM

Proslava 100-tog broja "Osmosmerke" - Kaica Đorđević je skroz desno.
Dana 20. januara 2018. godine u Beogradu je preminuo Kaica Đorđević, a kremiran je 23. januara.
Enigmata i prevodilac (rođen 26. juna 1942. godine u Beogradu), miran čovek, moj veliki prijatelj u poslednjoj trećini svog života. Pokojni Milan Jelenković mi je pomogao da se upoznamo pre više od četvrt veka. Nije lako bilo ubediti ga da postane saradnik "Osmosmerke", ali sam nekako uspeo u tome. U narednim godinama prekinuo je saradnju u svim listovima osim u 5-6 koje sam ja uređivao i pripremao (jedno vreme je, na moj nagovor, sarađivao i u "Pan osmercu" moga kuma Zorana Milunovića). Sastavio je par hiljada enigmatskih priloga, uglavnom osmosmerki (bilo je i anagrama, rebusa, piramida i klinova, magičnih kvadrata, nekoliko kriptograma...) koje sam pripremio za firmu "Una Press", a, objavljene su u: "Osmosmerci", "Osmosmerci specijal", "Mini osmosmerci", "Ukrštenici", "Enigmapressu" i "Mozgalicama". Izuzetno kvalitetne osmosmerke je radio sa takvom lakoćom da, bez ikakve dileme mogu reći da nije bilo, a teško da će uskoro i biti enigmate koji će moći da mu se približi po kvalitetu i kvantitetu u kreiranju ove popularne enigmatske vrste. Osmosmerke je sastavljao tako što je preko iskorišćenih pojmova sa spiska stavljao palidrvca da bi izbegao precrtavanje koje bi posle nekoliko sastavljenih osmosmerki učinilo spisak nečitkim i zahtevalo prepisivanje. Naravno, morao je to raditi veoma pažljivo da slučajno ne pomeri papir i palidrvca - čudan, ali u njegovom slučaju vrlo delotvoran način sastavljanja osmosmerki. Poslednje dve decenije svog života proveo je u nekoliko beogradskih domova penzionera. Pripremao je pitanja i organizovao kvizove za svoje kolege iz domova. Pre nekoliko godina je sa Kristinom Radenković, jednom od voditeljki kultnog dnevnog kviza "Slagalica", u nekoliko domova penzionera u glavnom gradu organizovao "Slagalicu" za starije sugrađane.
Počivao u miru.

3 коментара:

  1. Нажалост, још један од врсних енигмата нас
    је заувек напустио.
    Нека је колеги лака земља!

    ОдговориИзбриши
  2. Нека му је лака земља. Његовој породици најискреније саучешће.

    ОдговориИзбриши