петак, 25. јун 2021.

VJESNIKOV KVIZ 405 (F)

 
"Vjesnikov kviz" broj 405 od 26. avgusta 1987. godine - 48. stranica.
Ako želite rešiti gornju ukrštenicu odštampajte levu sliku i na posao! Ako nemate vremena ili volje, pogledajte desnu sliku sa upisanim rešenjem. Ja sam je rešio i proverio, i malo sam razočaran: u tekstu rešenja na 50. stranici pronašao sam čak tri greške, u opisima jednu (pod 27. vodoravno; zakivač umesto zaptivač!), a u dijagramu - KOLA i KOLODVOR i STANARKA i STANARSKO PRAVO. Sve ovo ide u prilog tvrdnji pojedinaca da "Vjesnikov kviz" nije bio izvrstan enigmatski list već samo bolji od većine drugih, a da ni njegovi najbolji sastavljači nisu bili bezgrešni. Naravno, nisam proveravao sve stranice ovog broja, ali zar i ovo nije previše? Meni se dešavalo da imam po jednu slovnu grešku (najčešće nijednu!) u listu sa 84 stranice koji sam potpuno sam radio.

2 коментара:

  1. Isti korijen je možda autorov previd kombiniran sa urednikovim poštovanjem za autora, možda i nešto drugo, treće... Ne može biti sumnje da je autor takvog formata lako mogao to izbjeći, dakle mana nije iznuđena. Taj kriterij iznuđenosti je naš lakmus-papir, velika je razlika između previda ili različitog stava u dijelu enigmatske teorije i natezanja kombinacije i spašavanja iste nekom opskurnom riječju, kraticom i slično.

    Je li Kviz bio savršen, izvrstan ... znam da je bio najbolji u to vrijeme. Koji epitet je primjeren ovisi o tome kako ocjenjujemo druge (kao u klizanju). Među tim drugima je i Orbis, ako bismo gledali greške i nesavršenstva odnos bi bio drastičan, u korist Kviza, naravno. Koliko to korespondira sa brojnošću redakcije, tretmanom enigmatike u kući i slično teško je mjeriti, sigurno da nije beznačajno. U tom kontekstu Orbis (jedan čovjek u dvotjednom, dvojica u tjednom) je bio relativno uspješna redakcijska improvizacija, komercijalno vrlo uspješna, enigmatski vrijedna zbog nekih zanimljivih pomaka u enigmatskom izdavaštvu i enigmatskoj zajednici. Prisustvo Kurpesa i drugih uglednih autora u Orbisu (a i HIK-u) je bilo najveće priznanje i podrška koje sam mogao dobiti. Kao autor sam nalazio (radeći istovremeno Orbis, HIK i brojne tezge) vremena da uradim ponešto za Kviz jer je to bio kreativni izazov, poligon za naša dokazivanja. Honorari su bili prisutni u obje te priče, ali nikad nisu bili važan faktor.

    U svakoj priči o prošlosti treba uvažiti i tehnički dio, priprema izdanja je danas lakša u svakom dijelu procesa. Dobar je i primjer kad jedna osoba radi baš sve, generalno je sigurno bolje da više očiju vidi iste stvari, s druge strane čovjek orkestar ne može računati na drugog, sam sve uradi i sigurno će biti urađeno.

    Hvala na izboru sa rješavanjem ili samo otvaranjem riješene mreže. Najbolji način!

    ОдговориИзбриши
  2. Iza Kviza je stajao Vjesnik, no to nema veze s uvrštenim riječima. Doktor je sastavljao mnogo pa je to vjerojatan razlog ovih pogrešaka.

    ОдговориИзбриши